13 November 2011

.:: 1-12 November ::.



1hb 
Jam 0930 Malam, Musafir ke Kelantan bersama Transnasional.

2hb
Jam 1000 Pagi, Musafir ke Terengganu bersama perodua Kancil Cik Siti Wan Firdaus. ~Terima Kasih Akak~
Allah aturkan pertemuan dengan Amalina Che Ani, Kak Iman, Adik Zainab, Adik Izzati, Adik Aira, Kak Mai, Kak Fiza, K, Fasha, dll. Juga dengan Murabbi Y dikasihi Ustaz Saiful Bahri, Ustazah Sumayyah, Dr. Syed Lutfi, Alhamdulillah, segala KAU yang temukan.
3hb 
Me"Round" di Pasar Malam di Wakaf Bharu, Kelantan. Bersama Kak Ct dan Fasihah (Adik Kak Ct). Ta'ajub dengan Satu Pembesar Suara Yang Menyatakan dan pada ketika itu jam0620 (lebih kurang mcm ni isinya) "Perhatian! kepada pengunjung pasar Malam, pada jam 0640 Pasar Malam akan berhenti rehat[menangguhkan urusan Jual beli] seketika untuk menunaikan Solat fardu Maghrib".. Subhanallah, Klu Bi'ah ni ada kat Kedah kan Best^_^!! Moga Allah kurniakan Hidayah..

4hb
Jam 0900 Pagi, Musafir ke KL lonely. Perjalanan Kelantan-KL yang mengambil masa sangat lama, TAPI yang menariknya sangat banyak yang ana dapat dalam setiap perjalanan. Hikmah yang tersirat membuatkan ana berfikir bahawa walaupun kita keseorangan, Allah tetap ada bersama-sama kita sebenarnya. Sungguh Insaf dan berjaya untuk mendapatkan sedikit kekuatan [30%] BAGAIMANA caranya untuk hidup berdikari tanpa bantuan Keluarga, Sahabat dan hanya bergantung pada Allah yang Esa.

5hb
Alhamdulillah, Jam 1000 pagi, Musafir ke Kedah untuk pulang berhari Raya AidilAdha. Selamat sampai ke Bayti Jannati jam 0500 petang. Tukar Uniform(tudung) dan terus ambil Pisau dan buat kerja dapur. Kesian Mak dah lama ana tinggalkan dia seorang. Letih itu number 2 biar Mak rasa dirinya dihargai dan dihormati. Sayang Mak, Mintak Maap na!! Keluar rumah bersebab dan dengan keizinan Mak serta perlindungan dari-Nya jua..

6hb
Takbir berkibaran dengan mengagungkan Allah, Laungan bergema meruntun rasa pilu. Kali ini, Hanya berempat yang ada, Ngah, Ude, dan Acik. Ateh bertugas dan Akak beraya bersama keluarga abg ipar. Kekurangan membuatkan ana terfikir dengan Rasional, mengapa Allah mentakdirkan begitu dan begini. Muncul SATU perasaan yang akan ana rasa kelak bila sudah menambah satu kampung halaman. Perlu membuat pilihan dan Musyawarah..

8hb
Jam1000 Pagi, Alhamdulillah baru dapat penuhi permintaan Mak untuk masukkan duit dalam Tabung Haji(TH). Deposit-Kemaskini-Daftar. Segalanya dipermudahkan. 
Jam1100 pagi. Ada mesyuarat dengan Pengerusi Persatuan di Pejabat. (Mintak maaf ye ketua ana lewat sikit). Bincang tentang "Klinik al-Quran utk Bulan Disember". Insha Allah..


10hb
Sahabat ana yang ana sayangi, Khairunnisa binti Mansor sudah memasuki Usia 22 Tahun, Sanah helwah Nt. Jam5 petang, Ateh, Pakwa dan Maksu (3 biji kereta) bergerak ke Kelantan.
Jam8 Malam, Ana ke Maktab Mahmud Padang Terap utk menjalankan tanggungjawab sebagai Fesi kepada Adik2 Maahad Form1-4 pada 10-12 Khamis-Sabtu. Akak rindu sgt kat hampa, Allah telah takdirkan kita bertemu^_^


11hb
Jam1030 pagi, Majlis Akad Nikah Ateh telah selamat dijalankan, Alhamduillah. Ana xdapat bersama^_^
Ana ada kat Maahad, uruskan program dengan Adik-adik.

12hb
Jam 0800 Pagi, Ana ke Dewan Tunku Putra untuk menjadi urusetia bahagian Pendaftaran. Majlis Graduasi Pelajar PASTI 6tahun seluruh Padang Terap. Alhamdulillah, Ujian2 semasa majlis berjalan dapat diambil pengajaran..

**********************************************************************************

Aktiviti Yang SEDANG MENANTI:

19-21 : Sik Resort, Pelajar Ting3-4
22-24 : Puncak Janing, Kuala Nerang. 

***********************************************************************************

Ilalliqa'
Ilahi Anta Maqsudi wa Redhaka Matlubi

No comments:

Post a Comment