09 November 2011

.:: Tinta berMADAH ::.





~ Lamaran hati IHSANIAH ~

Entry ini Khas buat Sahabat-Sahabat yang telah mengenali diri ini (Y sgt memerlukan anda) tidak kira jarak usia antara kita, tidak kira jangka masa tempoh perkenalan kita dan dimana kita telah bersua..Kita adalah Sahabat yang telah dipertemukannya atas Tali Ukhwah dan Akidah Islamiyyah!!

Semua Sahabat ana Soleh/ah dan berJiwa Kental dan berSEMANGAT waja^_^. Perkongsian Ilmu dengan mereka telah banyak membimbing diri ini dari tersasar jauh dari arah tujuan Hidup, mendorong diri ini agar terus kuat dan tetap dalam Perjuangan serta Sentiasa menyanyangi ILMU=)..

Ilmu Yang dikongsi bukan sahaja dengan pemberian buku serta Halaqah Ilmu, tapi ana telah perolehi dari FB, Email, Sms, Call, Chatting, dll..

Perkongsian dengan pembaca antara Yang terkesan di Hati :
(Xbermakna yang lain xberguna ye^_^)

Adik Nurul Unisza

~ Aku selalu ingin Sahabatku itu tahu, Y aku sudah jadikan dia sebahagian dari kecintaanku tidak lain Hanyalah Kerana Allah.....Aku ingin sahabatku itu selalu mengerti yang aku perlu Doa darinya agar tetap kakiku di Jalan ini.....Aku ingin sahabatku selalau Faham aku punya banyak kelemahan yang terkadang mungkin melukai dan membuatkan diatidak senang denganku.
Jadi, Wahai Sahabat yang dirimu sentiasa dihati Maafkan Tiap Khilafku mungkin tidak mampu untuk aku hilangkan parut luka hatimu tetapi aku sentiasa berharap untuk menjadi sahabat yang setia disisi dan payah dan senangmu kerana perSAHABATan kita bertaut demi Cinta-Nya~

Ekin IPG Terengganu 

~Salam mahabbah buat temanku.. Temanku, hanya sedikit pesanan buatmu.
Hadapi satu episod hitam dalam perjalanan hidup yang sudah tentunta berliku, alangkah baiknya andai dalam perjalanan itu kita mempunyai Teman. Dan sebaik-baik teman ialah HATI yang Akrab dengan TUHAN.
Dengan Bertemankan-Nya kita akan bangkit daripada Gelita..
Kebahagiaan itu bukan hanya berada di Hujung Jalan tetapi berada di sepanjang Jalan. Berbahagialah ketika memulakan langkah pertama untuk menjadi yang terbaikdi sisi-Nya
Salam Juang, Semoga HATImu terus Thabat mengingatidan merindui ALLAH~

Adik Ain UITM, Merbok

~Jika HATI kita memilih kerehatan di DUNIA tidak perjuangan nescaya kita akan sibuk, SIBUK dengan Ketakutan ketika ingin bertemu dengan ALLAH.. 
Jika Kita memilih Wang di Dunia tidak pahala Korban nescaya kita akan Miskin. MISKIN di saat kita akan bertemu dengan ALLAH..
Jika kita memilih perjuangandan Pahala Korban, Nescaya kita akanbertemu ALLAH dalam keadaan yang amat menggembirakan, Amiiin~

Adik Shakirah KIDU

~ Kehidupan hari ini tidak bisa kita atur supaya menjadi seindah semalam,
Kehidupan semalam tidak bisa kita ubahsupaya menjadi hari yang manis untuk kita ingati,
Kehidupan Esok tidak bisa kita duga agar keadaannya sebahagia hari-hari yang pernah kita lalui.. 
Redhailah kehidupan yang kita telah lalui - sedang hadapi dan bakal rintangi 
kerana 
ini semua hanya kehidupan di DUNIA yang sementara..
KePAHITan, KeSEDIHan, KeSUSAHan dalamkehidupan hanya sementara cuma..
Andai tercabar dek keadaan ini RENUNG kembali
1)"Besar lagi Nikmat Y aku dapat"
atau
2)"Besar lagi Ujian yang datang menduga"
Pasti akan terjawab segala persoalan!!
Yang PASTI "_WALAL AAKHIRATU KHAYRULLAKA MINAL ULA_"~



Ilalliqa'
Ilahi Anta Maqsudi wa Redhaka Matlubi~
04:49 PM, Di Laman Bayti Jannati

No comments:

Post a Comment