10 October 2011

.:: Menu Adik-adik ::.

Adik-adik yang kak Su kasihi..

Sebentar cuma pertemuan kita kan adik-adik, 3 hari yang tidak terasa. Siang dengan cerah Indah Akhlaknya dan Malam yang bersinar dengan budinya pekertinya. 

Pertemuan kita bermula di Halaman Madrasah at-Taklimiah al-Khairiah, Tok Keling. Jam3 kita bertolak ke Kem Kg. Acheh, Yan. Bila akak sampai di sana, gembira lihat adik-adik dah sedia menunggu di dalam Dewan, sambil menggunakan masa yang ada dengan berkogsi cerita adik-adik dengan sahabat-sahabat. Indahkan saat kita bersama mereka.

Ustzh Ummu yang paling aktif ketika sebelum Program Ekplorasi Alam. petang itu, Unit Teknikal dikerah tenaga sepenuhnya. Menjalankan tugas pertama di dalam program yang pertama. Alhamdulillah, Tahniah, adik Zulaikha telah menjalankan tugas dengan baik. Kemudian, bila adik-adik peserta selamat sampai mereka di sambut oleh Unit Disiplin dan seterusnya menunjukkan tempat penginapan.

Petang itu, adik-adik solat Asar berjamaah Muslimin dan Muslimat, Alhamdulillah. Kawasan Musolla yang mendamaikan membuatkan adik-adik Khusyuk dan Tenang dengan pemandangan sungai di sebelah kiri adik-adik. Subhanallah. Selepas itu, adik-adik diberi taklimat dari Unit Pengisian dan talimat Disiplin dari Unit Displin untuk mendidik adik-adik menepati waktu dan bergerak pantas.

Selesai taklimat adik-adik makan petang di Dewan Makan, Lauknya juga sangat sedap, Untung adik-adik. Akak xpernah menyertai program yang lauknya sesedap sepanjang program 3hari bersama adik-adik. 

Menu untuk Adik-Adik :
6 hb Oktober 2011
[Petang]
Nasi
Ikan Sambal dan Sayur Kobis
Air Milo yang Manis (Kilang Gula sangat dekat)

[Malam]
Akak tidak turun ke Kantin bersama adik-adik
Jadi tidak tahu menunya.
^__^ v

7hb Oktober 2011
[Pagi]
Bihun Goreng 
~Siap ada FishCake+Sayur+Rampai yang lain~ Hebat kan.
Air (Xingat)

[T/hari]
Nasi
Gulai daging 
Sambal belacan + Ikan Tamban
Air Oren
[Petang]
Nasi
Sambal Cili Boh (Akak xboleh makan)
Ikan Bilis (secekak adik-adik letak dalam pinggan)
Air Sirap

8hb Oktober 2011
[T/hari]
Nasi
Sayur Buncis + Udang
Sambal Telur (sebiji setiap orang)
Air (xingat) sbb aak xminum

Illaiqa'..

No comments:

Post a Comment